CENTRUM BABYLON, a.s., Nitranská 1, 460 07 Liberec
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY CENTRA BABYLON, a.s.
platné od 30. 10. 2024
Působnost Všeobecných obchodních podmínek CENTRA BABYLON, a.s. (dále jen VOP)
Tyto VOP upravují smluvní vztahy mezi společností CENTRUM BABYLON, a.s., IČO: 25022962, se sídlem Nitranská 415/1, Liberec III-Jeřáb, 460 07 Liberec (dále jen CB) a smluvním partnerem CB (dále jen „zákazník“) v případě, že tak stanoví smlouva mezi CB a zákazníkem. Tyto VOP jsou nedílnou součástí každého smluvního vztahu mezi CB a zákazníkem CB. Tyto VOP tvoří nedílnou součást smluvního vztahu mezi zákazníkem a CB a smluvní ujednání uvedená v těchto VOP budou aplikována v rámci smluvního vztahu mezi ním a CB. Zákazník uznává, že se s obsahem těchto VOP seznámil, souhlasí s ním a cítí se být těmito VOP vázán.
Tyto VOP upravují v podrobnostech práva a povinnosti smluvních stran, tedy CB a zákazníka, pokud ve smlouvě uzavřené mezi nimi není uvedeno jinak. V případě, že smlouva a tyto VOP upravují práva a povinnosti odchylně, užije se vždy úprava uvedená ve smlouvě. Obchodní nabídky, návrhy smluv, objednávky a smlouvy na dodávky služeb, zboží a jiných plnění se vypracovávají na základě těchto VOP.
Smluvní vztahy mezi zákazníkem a CB při poskytování ubytovacích služeb se řídí rovněž Obchodními podmínkami ubytovacích služeb CB a Ubytovacím řádem WELLNESS HOTELU BABYLON.
Definice pojmů
Objednávkou se rozumí jednostranný právní úkon zákazníka, kterým zákazník objednává u CB produkty či služby. Objednávka musí obsahovat podstatné náležitosti smlouvy, náležitosti uvedené v čl. 3.5 těchto VOP a musí být doručena CB, jinak ji není možno považovat za platnou objednávku.
Produktem se rozumí jakékoli zboží nabízené CB.
Službou se rozumí jakékoli služby nabízené CB.
Smluvním plněním se rozumí buď produkt, nebo služba nebo obojí.
Smlouvou se rozumí smluvní vztah mezi CB a zákazníkem založený způsobem uvedeným v čl. 3.7. těchto VOP.
VOP se rozumí tyto všeobecné obchodní podmínky.
Zákazníkem se rozumí osoba, která v souladu s těmito VOP uzavře s CB smlouvu. Zákazníkem dle těchto VOP je vždy jen subjekt, který má postavení podnikatele.
Občanským zákoníkem se rozumí zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, dále OZ.
Kupní cenou se rozumí cena za smluvní plnění, přičemž nezáleží na tom, zda se jedná o plnění na základě kupní smlouvy, smlouvy o dílo či jiného smluvního typu.
Nabídka, objednávka a uzavření smlouvy
Na základě poptávky zákazníka a projednání jeho požadavků CB zpracovává a zákazníkovi předkládá písemnou obchodní nabídku, případně návrh smlouvy. Platnost písemných obchodních nabídek nebo návrhů smluv předložených CB činí nanejvýš jeden kalendářní měsíc ode dne jejich vyhotovení, není-li v nich uveden kratší termín. CB může nabídku, případně návrh smlouvy, i před lhůtou stanovenou pro její přijetí bez uvedení důvodu odvolat, pokud odvolání dojde zákazníkovi dříve, než ten odeslal přijetí nabídky.
Podklady přiložené k nabídkám, jako jsou specifikace služeb apod., jsou pouze informativní, pokud je CB neoznačí výslovně jako závazné.
Zaměstnanci CB nejsou oprávněni sjednávat ústní vedlejší dohody nebo dávat ústní ujištění nad rámec písemné obchodní nabídky, návrhu smlouvy či těchto VOP.
Zákazník předává objednávky CB vždy písemnou formou, a to osobně, poštou, kurýrem nebo v elektronické podobě. Jinou formu objednávky není CB povinno akceptovat a taková objednávka se nepovažuje za návrh na uzavření smlouvy.
Objednávka musí obsahovat vždy alespoň tyto náležitosti:
obchodní firmu zákazníka, IČO, DIČ;
druh a množství objednávaného smluvního plnění;
identifikaci osoby oprávněné jménem zákazníka jednat v souvislosti s objednávkou.
Smluvní vztah mezi zákazníkem a CB obvykle vzniká:
Přijetím objednávky zákazníka CB, ke kterému dochází buď písemnou akceptací po obdržení objednávky a/nebo okamžikem zahájení plnění objednávky nebo její části ze strany CB; k písemné akceptaci objednávky dochází zejména poštou, kurýrem, osobně nebo elektronicky;
Uzavřením samostatné smlouvy, která specifikuje smluvní plnění a práva a povinnosti mezi zákazníkem a CB.
Smlouva je podle povahy sjednaného plnění buď smlouvou kupní, smlouvou o dílo, smlouva o pronájmu, smlouvou nepojmenovanou, nebo smlouvou smíšenou, vždy uzavíranou v režimu OZ. Návrh smlouvy obvykle předkládá CB.
V případě, že je dále v těchto VOP uveden odkaz na „smlouvu“, myslí se tím jakýkoli dokument, který smlouvu tvoří nebo je její součástí, jako je objednávka, příloha, ceník apod.
Ustanovení § 1732 odst. 2 OZ, které mimo jiné stanoví, že návrh dodat zboží nebo poskytnout službu za určitou cenu učiněný v katalogu je nabídkou, se nepoužije.
Ustanovení § 1740 odst. 3 OZ a ustanovení § 1751 odst. 2 OZ, které stanoví, že je smlouva uzavřena i tehdy, kdy nedojde k úplné shodě projevů vůle smluvních stran, se nepoužije.
Ceny
Základní ceny zboží a služeb jsou stanoveny ceníky CB.
Informativní ceník CB je k dispozici na www.centrumbabylon.cz, aktuální ceníky jsou k dispozici na obchodních místech CB.
Rozhodující pro smluvní vztah CB a zákazníka jsou vždy pouze ceny uvedené v aktuálním ceníku CB nebo cena, která je mezi CB a zákazníkem dohodnuta ve smlouvě. Při dodávkách služeb s dlouhodobým plněním nebo v případě, že je uzavřena rámcová smlouva, si CB vyhrazuje právo změny kupní ceny. V uvedeném případě informuje CB zákazníka o změně kupní ceny předem, přičemž CB splní tuto povinnost i zveřejněním změněných cen v aktuálním ceníku.
Uzavřením smlouvy se zákazník zavazuje zaplatit dohodnutou kupní cenu.
Platební podmínky
Platby zákazníků za dodávky služeb CB se uskutečňují takto:
CB je oprávněna vystavit zálohovou fakturu až ve výši 100 % dohodnuté celkové kupní ceny.
CB je oprávněna vystavit zálohovou fakturu ve výši 100 % dohodnuté vratné zálohy na plnění poskytovaná „ad hoc“ v průběhu plnění předmětu smlouvy.
Splatnost faktur vystavených podle článků 5.1.1. a 5.1.2. je 5 pracovních dnů před termínem zahájení smluvního plnění ze strany CB, zákazník je povinen zaplatit fakturované částky ve lhůtě splatnosti.
Zaplacením kupní ceny se rozumí připsání platby na účet CB, nebo zaplacení v hotovosti na pokladně CB. Pouze na základě zvláštní písemné dohody může CB akceptovat i potvrzení o provedení platby před jejím připsáním na účet CB, např. po předložení originálu výpisu z bankovního účtu zákazníka s příslušnou platbou.
CB vystaví a zákazníkovi zašle fakturu (daňový doklad) zahrnující vyúčtování případných záloh po uskutečnění zdanitelného plnění, nejpozději však do 14 dnů od poskytnutí smluvního plnění.
V případě, že je zákazník s jakoukoliv platbou v prodlení, je CB oprávněna zákazníkovi účtovat a zákazník je povinen CB zaplatit smluvní pokutu ve výši 0,25 % z dlužné částky za každý den prodlení. CB je oprávněna v souladu s ust. § 1806 občanského zákoníku požadovat také úroky z úroků a ze smluvní pokuty. CB je dále oprávněna tuto skutečnost a údaje podle článku 12 těchto VOP zveřejnit, případně za tímto účelem předat třetí osobě.
Nezaplacení zálohových faktur v termínu splatnosti je podstatným porušením smluvního vztahu. V tomto případě je CB oprávněna zastavit přípravné práce související se smluvním plněním a jednostranně odstoupit od smluvního vztahu. Kromě toho je CB oprávněna zákazníkovi účtovat a zákazník je povinen zaplatit smluvní pokutu podle článku 6.10 těchto VOP.
Doba splatnosti faktur, vyúčtování úroků z prodlení a smluvních pokut je stanovena na 14 dnů ode dne vystavení faktury. Vyúčtování úroků z prodlení a smluvních pokut je CB oprávněna započíst při vyúčtování případných záloh.
Dodací podmínky CB
Dodací lhůta je pro CB závazná, pokud je uvedena v písemné smlouvě nebo v objednávce zákazníka potvrzené CB. V ostatních případech platí dodací lhůta jako informativní a její nedodržení nelze považovat za podstatné porušení smlouvy.
Smluvní plnění se dodává v místě, které bylo mezi CB a zákazníkem dohodnuto. Pokud místo plnění dohodnuto nebylo, platí, že CB plní v místě svého sídla.
K řádnému splnění smluvního plnění ze strany CB dochází v okamžiku, kdy si zákazník od CB smluvní plnění převezme. V případě, že zákazník bez vážného důvodu odmítne převzít od CB smluvní plnění, dojde k řádnému splnění smluvního plnění ze strany CB okamžikem tohoto odmítnutí.
Zákazník je povinen smluvní plnění při jeho převzetí řádně prohlédnout a zkontrolovat. Zákazník je povinen převzít smluvní plnění i v případě, že toto plnění vykazuje vady, které nebrání tomu, aby bylo smluvní plnění užito k tomu, k čemu je určeno.
V případě jiného, než osobního převzetí smluvního plnění, je zákazník povinen reklamovat zjištěnou neshodu v množství, druhu a vlastnostech smluvního plnění bez zbytečného odkladu (nejdéle však do 3 pracovních dní od převzetí), a to písemně. Za písemnou formu se považuje dopis nebo potvrzená zpráva elektronické pošty.
Vytvoří-li se překážky, bránící CB v dodání služeb, informuje o tomto neprodleně zákazníka a dohodne s ním další postup.
CB je oprávněna k dílčím dodávkám služeb, případně i před stanovenou dodací lhůtou.
Pojištění smluvního plnění zabezpečí CB pouze na základě písemného požadavku a za úplatu.
V případě, že zákazník odvolá nebo neobsadí zamluvené pokoje, a to v následujících časech před ubytovacím termínem, je CB oprávněno účtovat smluvní pokuty ve výši (v závislosti na termínu překážky), a to 21–30 dní před akcí 30 % z celkové ceny plnění, 20–7 dní před akcí 80 % z celkové ceny plnění, 6 dní a méně před akcí 100 % z celkové ceny plnění.
V případě, že zákazník zruší nebo zkrátí objednávku stravování v objednaném rozsahu, je CB oprávněna účtovat smluvní pokuty ve výši (v závislosti na termínu překážky), a to 10–6 dní před akcí 50 % z celkové ceny plnění, 5 dní a méně před akcí 100 % z celkové ceny plnění.
V případě, že zákazník nepřevezme objednanou dodávku, ať zcela nebo jen z části, nezbavuje ho to povinnosti zaplatit dohodnutou cenu za smluvní plnění. V případě, že jsou mezi CB a zákazníkem dohodnuty storno poplatky pro případ, kdy zákazník nepřevezme smluvní plnění, je zákazník povinen zaplatit tyto storno poplatky.
Při porušení smluvního vztahu zákazníkem, které vede ke znemožnění plnění ze strany CB v dohodnutém rozsahu, je CB oprávněno účtovat smluvní pokutu (v závislosti na termínu překážky), a to 21–30 dní před akcí 30 % z celkové ceny plnění, 20–7 dní před akcí 80 % z celkové ceny plnění, 6 dní a méně před
akcí 100 % z celkové ceny plnění. Kromě nároku CB na smluvní pokutu může CB dále požadovat po zákazníkovi náhradu škody, kterou zákazník porušením svých povinností způsobil.
V případě, že dojde k událostem, které nelze při podpisu kupní smlouvy předvídat a které způsobí CB překážku v plnění jeho smluvních povinností, je CB oprávněn posunout lhůtu plnění o dobu, po kterou tato překážka trvala a o přiměřenou dobu potřebnou k rozběhu své normální činnosti.
Výhrada vlastnictví
Vlastnictví ke smluvnímu plnění přechází na zákazníka teprve úplným zaplacením kupní ceny. Zákazník bere na vědomí, že v případě neuhrazení kupní ceny řádně a včas nesmí s nezaplaceným smluvním plněním až do zaplacení kupní ceny nijak právně disponovat, tj. zejména jej prodávat, převádět na třetí osoby nebo jej jakkoli právně zatěžovat (tj. zejména zřizovat zástavní nebo obdobné právo).
Je-li zákazník v prodlení se zaplacením kupní ceny za zboží, je CB oprávněna vzít si smluvní plnění zpět, případně smluvní plnění neposkytnout. Zákazník má povinnost umožnit jí přístup ke smluvnímu plnění nebo smluvní plnění neprodleně osobně vrátit, pokud jej k tomu CB vyzve.
Bez předchozího písemného souhlasu CB není zákazník oprávněn převádět na třetí osoby jakákoliv práva a závazky vyplývající pro něj z uzavřených smluv mezi zákazníkem a CB.
Práva z vadného plnění
Zákazník je především povinen smluvní plnění při jeho převzetí řádně prohlédnout.
Vyskytne-li se u smluvního plnění vada, je zákazník oprávněn tuto vadu CB vytknout. Zákazník je povinen vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, kdy měl možnost si smluvní plnění prohlédnout a vadu zjistit. Vadu lze vytknout nejpozději do čtrnácti dnů od převzetí předmětu plnění.
Právo zákazníka zakládá pouze vada, která existovala na smluvním plnění při přechodu nebezpečí škody na zákazníka, byť se projeví až později.
Zákazník je povinen vytknutí vady učinit buď označením vady, nebo oznámením, jak se projevuje.
Zákazník uplatňuje reklamaci tam (na středisku), kde zboží či službu zakoupil. Nákup zboží či služeb musí kupující prokázat příslušným prodejním dokladem. Potraviny musí být reklamovány bez zbytečného odkladu a před jejich zkonzumováním. Služby musí být reklamovány bezprostředně po jejich poskytnutí.
Při reklamaci je zákazník povinen k reklamovanému smluvnímu plnění přiložit písemný přesný popis důvodu reklamace a uvést, jaké vady jsou předmětem reklamace.
Za vady se nepovažuje opotřebení vzniklé běžným užíváním věci.
Reklamuje-li zákazník zakoupené zboží či službu, CB reklamaci řádně prověří a rozhodne o ní dle možností a podle stavu reklamovaného smluvního plnění, nejpozději do 30 dnů od převzetí reklamace.
Ve zvlášť složitých případech, kdy vyřízení vyžaduje odborné posouzení, dohodne CB se zákazníkem lhůtu, ve které rozhodne o reklamaci.
Pokud CB na smluvní plnění poskytuje záruku, může zákazník v záruční době požadovat bezplatné, včasné a řádné odstranění vady nebo poskytnutí slevy z ceny; nebyla-li věc ještě použita, může CB rozhodnout o výměně věci.
V ostatních případech se může zákazník domáhat buď opravy, nebo doplnění toho, co chybí, anebo přiměřené slevy z ceny, jde-li o odstranitelnou vadu. Jde- li o neodstranitelnou vadu, která brání v řádném užívání věci, může zákazník požadovat výměnu vadného zboží za bezvadné.
V případě poskytování služeb je CB vždy oprávněna zákazníkovi k odstranění případných vad nejprve nabídnout adekvátní náhradu vadné služby a teprve v případě, že taková náhrada nebude možná, je zákazník oprávněn požadovat po CB slevu z ceny plnění.
Oprávnění jednat za zákazníka
Veškeré úkony, z nichž vyplývají jakékoli závazky CB nebo ve prospěch CB, může jménem zákazníka provádět pouze osoba k tomu oprávněná, tj. statutární orgán zákazníka a další osoby, které jsou k tomu oprávněné podle zápisu v Obchodním rejstříku. Ostatní osoby mohou za zákazníka takto jednat pouze, předloží-li písemnou plnou moc vystavenou oprávněnou osobou zákazníka. V případě pochybností o oprávnění osoby jednající za zákazníka se má za to, že taková osoba je oprávněna za zákazníka právně jednat a zákazníka zavazovat.
Konkurenční ujednání
Prodej zboží a poskytování služeb kolidujících s předmětem podnikání CB je v areálu CB možný pouze s písemným svolením CB.
Zachování mlčenlivosti
Zákazník je povinen bezpodmínečně zachovat mlčenlivost o veškerých informacích, které mu jsou zpřístupněny v souvislosti s předmětem plnění od CB a které lze považovat s ohledem na okolnosti za obchodní tajemství nebo důvěrné informace, s výjimkou informací, které jsou známy z veřejných zdrojů. Tato povinnost nemá vliv na plnění případné zákonné povinnosti sdělit informace vyžádané oprávněnými státními či správními orgány. Povinnost zachovávat mlčenlivost trvá i po skončení smlouvy až do doby, než CB samo případně informace zveřejní.
Ochrana a uchování dat
Informace o zpracování osobních údajů a poučení o právech v souvislosti s ochranou osobních údajů naleznete na webové adrese https://www. centrumbabylon.cz/cs/zasady-ochrany-osobnich-udaju/
CB je oprávněna evidovat a zpracovávat pro svoji potřebu data o zákazníkovi získané z obchodních vztahů s ním nebo v souvislosti s nimi, pocházející jak od zákazníka samotného, tak od třetích osob.
Náhrada újmy
Každá ze smluvních stran odpovídá druhé straně za újmu, kterou způsobí porušením svých povinností vyplývajících ze smlouvy, ledaže prokáže, že k tomu došlo v důsledku okolností vylučujících odpovědnost.
Okolnostmi vylučujícími odpovědnost je jakákoli událost nebo souhrn okolností, které jsou mimo přiměřenou kontrolu odpovědné strany, nastaly nezávisle na její vůli a brání jí (dočasně nebo trvale) ve splnění jejich povinností dle Smlouvy, včetně mimořádné nepředvídatelné a nepřekonatelné překážky
vzniklé nezávisle na vůli odpovědné strany. Za takové okolnosti se považuje například válka, povstání, stávky, různá opatření úřadů, přírodní události, dále CB nezaviněná zpoždění dodávek materiálu, energií a jiné podobné události způsobené vyšší mocí, které naruší plnění smluvních povinností.
O vzniku okolností vylučujících odpovědnost je dotčená strana povinna informovat druhou stranu bez zbytečného odkladu, jinak ztrácí právo na uplatnění důsledků těchto okolností. Po skončení trvání těchto okolností je dotčená strana povinna ihned informovat druhou stranu o náhradním termínu plnění.
Pokud není výslovně stanoveno jinak, strany budou hradit škodu způsobenou výlučně druhé straně, nikoli třetí osobě.
Smluvní strany jsou povinny hradit si navzájem i nemajetkovou újmu, pokud vznikla.
V rámci celého areálu CB (všech obchodních prostor, barů, restaurací a konferenčních prostor) je zakázáno vnášet a konzumovat vlastní potraviny a nápoje. V případě porušení tohoto ustanovení je zákazník povinen zaplatit smluvní pokutu (korkovné) ve výši 100 % ceny, za které takové či obdobné zboží prodává CB. Za dodržení tohoto ustanovení klienty zákazníka odpovídá zákazník.
Zákazník je povinen při zapojování elektrospotřebičů a dalších zařízení do zásuvek elektrických rozvodů postupovat s maximální opatrností. Jakékoliv činnosti související se zapojením a používáním elektrospotřebičů a jiných zařízení, která mohou způsobit přetížení elektrických okruhů (např. audiovizuální techniky, kávovarů apod.), smí zákazník provádět pouze za přítomnosti odpovědného pracovníka CB, který je obeznámen s provozem a bezpečnostními opatřeními vztahujícími se k danému místu a zařízením. Zákazník odpovídá za veškeré škody způsobené porušením této povinnosti, včetně škod na zařízení, majetku a případných provozních ztrát CB vzniklých v důsledku přetížení nebo nesprávného použití elektrických rozvodů.
Doručování
Smluvní strany jsou povinny doručovat si písemnosti na adresy uvedené ve smlouvě. Pokud ve smlouvě adresa CB uvedená není, je zákazník povinen doručovat CB písemnosti na adresu Nitranská 415/1, Liberec III-Jeřáb, 460 07 Liberec.
Není-li výslovně pro jednotlivé případy stanovena ve smlouvě konkrétní forma určitého právního jednání, oznámení nebo sdělení (dále jen „oznámení“), musí mít veškerá oznámení dle smlouvy písemnou podobu a musí být doručeny druhé straně osobně, poštou, kurýrem nebo elektronicky na příslušnou adresu, kterou si smluvní strany za účelem doručování sdělí.
Oznámení jsou považována za doručené:
U doručení poštou třetím pracovním dnem následujícím po odeslání zásilky na příslušnou kontaktní adresu adresáta, není-li doloženo dřívější doručení;
U doručení elektronicky okamžikem odeslání elektronické zprávy na příslušnou emailovou adresu adresáta, pokud doručení zprávy bude odesílateli elektronicky potvrzeno.
Veškerá oznámení týkající se zániku smlouvy musí být doručena buď osobně s potvrzením o převzetí druhou stranou, nebo poštou formou doporučeného dopisu na příslušnou adresu druhé strany a považují se za doručené okamžikem jejich dodání prostřednictvím pošty. Za doručené se považuje i oznámení, jehož převzetí bylo adresátem odmítnuto, které nebylo vyzvednuto v úložní době, nebo které se vrátilo jako nedoručitelné, a doručení pak nastává ke dni, kdy se odesílatel o takové skutečnosti dozvěděl.
Trvání a ukončení smlouvy
Smlouva se uzavírá s účinností ode dne jejího uzavření, není-li sjednáno jinak.
Smlouva je uzavřena:
na dobu splnění objednávky zákazníka; nebo
na dobu určitou, je-li délka jejího trvání sjednána ve smlouvě; nebo
na dobu neurčitou.
Je-li smlouva uzavřena na dobu určitou, dojde k ukončení smlouvy:
uplynutím sjednané doby trvání; nebo
na základě dohody stran o předčasném ukončení smlouvy; nebo
v důsledku odstoupení od smlouvy z důvodů a způsobem podle článku 15.5 těchto VOP, není-li mezi stranami sjednáno ve smlouvě jinak.
Je-li smlouva uzavřena na dobu neurčitou, dojde k ukončení smlouvy:
na základě dohody stran o ukončení smlouvy; nebo
písemnou výpovědí kterékoli ze smluvních stran bez udání důvodu s výpovědní lhůtou 2 (dva) měsíce, která počne běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi druhé straně, není-li mezi stranami sjednáno ve smlouvě jinak; nebo
v důsledku odstoupení od smlouvy z důvodů a způsobem podle článku 15.5 těchto VOP, není-li mezi stranami sjednáno ve smlouvě jinak.
Odstoupení od smlouvy je možné výhradně z důvodů uvedených v tomto článku VOP, není-li mezi stranami sjednáno jinak ve smlouvě, a to na základě písemného oznámení doručeného druhé straně s uvedením důvodu odstoupení a s účinky odstoupení k okamžiku doručení takového oznámení druhé straně. Důvody pro odstoupení jsou následující:
každá ze smluvních stran je oprávněna odstoupit od smlouvy v případě, že druhá strana vstoupila do likvidace, byla na ní zavedena nucená správa, bylo u ní zahájeno a probíhá insolvenční řízení, byl u ní zamítnut návrh na zahájení insolvenčního řízení pro nedostatek majetku, nebo byl u ní zahájen výkon rozhodnutí (exekuce);
zákazník je dále oprávněn odstoupit od smlouvy také z důvodu podstatného porušení smlouvy ze strany CB, za které se považuje výlučně opakované neplnění povinností CB podle smlouvy, které CB nenapraví ani ve lhůtě 20 dnů od doručení písemné výzvy zákazníka s upozorněním na takové neplnění;
CB je oprávněna odstoupit od smlouvy v případech stanovených ve smlouvě a také z důvodu podstatného porušení smlouvy ze strany zákazníka, za které se považuje:
prodlení s úhradou splatné pohledávky vyúčtované CB zákazníkovi podle smlouvy nebo těchto VOP, které trvá déle, než 14 (čtrnáct) dní; nebo
opakované prodlení s úhradou splatných pohledávek vyúčtovaných CB zákazníkovi podle smlouvy nebo těchto VOP; nebo
jiné podstatné porušení povinností zákazníka stanovených smlouvou nebo těmito VOP.
Odstoupením od smlouvy zanikají všechna práva a povinnosti stran ze smlouvy a těchto VOP, vyjma:
těch, která vzhledem k jejich povaze mají trvat i po ukončení smlouvy, zejména práva a povinnosti obsažená v ujednáních o náhradě újmy a smluvních pokutách,
povinnosti zákazníka k úhradě ceny za skutečně poskytnuté smluvní plnění nebo jeho části,
zachování mlčenlivosti dle čl. 11.1.
K okamžiku účinků odstoupení od smlouvy:
zanikají vystavené objednávky (nebo jejich část), které nebyly k tomuto okamžiku dodány; ve vztahu ke smluvnímu plnění, které byly k tomuto okamžiku dodány, ale nebyly uhrazeny, zůstává smlouva v platnosti a zákazník je povinen za takové smluvní plnění zaplatit CB sjednanou cenu;
zanikají vystavené objednávky (nebo jejich část) na dodávky služeb, které nebyly k tomuto okamžiku poskytnuty a ani nebylo započato s jejich plněním, nedohodnou-li se strany jinak,
má CB právo vyúčtovat dodávku smluvního plnění, které bylo k tomuto okamžiku skutečně poskytnuto (a to i částečně) a zákazník je povinen za takové smluvní plnění zaplatit sjednanou cenu,
mají strany právo vyúčtovat smluvní pokuty, jsou-li ve smlouvě sjednány a vznikla-li povinnost dotčené strany k jejich úhradě.
Použitelné právo, závěrečná ustanovení
Pro tyto všeobecné obchodní podmínky a veškeré právní vztahy mezi CB a zákazníkem platí právní řád České republiky, zejména občanský zákoník.
Smluvní strany vylučují účinnost ust. § 1748, § 1765 odst. 1, § 1799, § 1800,
§ 1805 odst. 2, § 1971, § 1978 odst. 2, § 1980, § 2108 a § 2050 občanského zákoníku.
V případě, že některé z ustanovení těchto VOP se stane neplatným, neúčinným nebo neproveditelným, nebude tímto dotčena platnost a účinnost ostatních ustanovení těchto VOP.
Spory vzniklé mezi smluvními stranami při plnění smluvních závazků budou přednostně řešeny mimosoudní cestou. V případě soudního sporu je soudním místem obecný soud místně příslušný sídlu CB.
Obě smluvní strany prohlašují, že souhlasí s obsahem těchto VOP na základě své svobodné a pravé vůle a na důkaz toho připojují své podpisy na smlouvě či objednávce.